Isnin, 13 Ogos 2012

KHAIRY JAMALUDDIN KATA PEMBELOT UMNO SEBENARNYA ADALAH INSAN YANG TERPINGGIR DAN TAK LAKU...BASI!!!


HANYA pembangkang saja yang tersorong-sorong menerima manusia yang terpinggir dan tak laku untuk dijadikan hamba kempen. Luahan KJ ini sebagai mengulas beberapa tokoh berpengaruh UMNO menurut pandangan pembangkang yang belot (lompat masuk PAKATAN).

Sekali imbas kesian nengokkan si KJ yang konon kuat bekerja demi menjaga kengkawan dan partinya. KJ seorang yang berjiwa besar, tapi berakal kecil, berotak singkat. Beliau sedaya upaya coba utk mempertahankan diri sendiri dan lambang yang dianutinya. Padahal jauh di sudut hati beliau tahu akan kesan pembelot (lompat parti) ini terhadap UMNO partinya. Bukan saja dia, malah Nazri Aziz dan kepala UMNO Najib serta tuan penasihatnya Mahathir juga tahu apa yang bakal berlaku kelak bila ramai orang yang ditakrifkan oleh KJ sebagai OKU ini berpaling tadah menyokong PAKATAN.

Namun demi untuk nampak seolah tiada apa yang berlaku dan tiada apa yang harus digusarkan. Lahirlah kata-kata sedemikian. Ucapan kata2 tersebut sekadar untuk menenangkan jiwa yang bergolak dan parti yang kian hancur. Tiada apa yang layak untuk didebatkan lagi. Semuanya sudah terlambat. Watak pembelot ini digambarkan sebagai orang kena buang dan berusaha untuk mencegah dari watak lain terpenaruh dengan OKU itu tadi.



PAKDOE ALLAN

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code