Khamis, 3 Oktober 2013

MAMAK AKA MELAYU

SUNGGUH ramai yang tidak tahu betapa parti UMNO yang ditubuhkan demi membela kaum Melayu pada dasarnya tidak menjadi kenyataan. ketulinan Melayu hakikatnya sudah tidak wujud lagi, apa yang ada hanyalah bayang-bayang Melayu yang kian terhapus dikikis UMNO. Mana Melayu pergi?

Melayu di zaman UMNO baru semakin terhapus tatkala tampuknya dipegang oleh bukan Melayu jati iaitu Tun Mahathir. Bermula dari sini maka laungan membela Melayu seakan 'hipokrit' semata.



Sebermula dengan tulisan Malay dilemma yg ditulis dengan berbagai tahap kepandaian seorang doktor menghuraikan genetik dan perilaku Melayu berdasarkan darah, keturunan, perkauman dan berbagai kesan ekonomi.

Maka terbukti rosaknya UMNO kini setelah ketulinan Melayu dicerobohi. Oleh hal yang demikian tidak wajar sama sekali jika UMNO memutarkan isu selilit perkauman yang hakikatnya terpikul di atas pundak parti itu itu sendiri.

UMNO melaungkan perkauman di Pulau Pinang dengan mengakui bahawa Melayu kian terpinggir di sana, namun benarkah Melayu di sana itu tulin???

Golongan Melayu nasi kandar ini telah mengakui bahawa mereka adalah Melayu....setujukah pembawa darah Melayu tulin yang berada dalam UMNO mengakui kenyataan ini???



Siapakah perempuan ini? Ada apa hal dengan ketulinan Melayu yg terdakwa UMNO?



Begitu juga dengan pengakuan dan bukti di atas yang jelas memperkosa NILAI Melayu itu sendiri. Kini anak beranak Mamak aka Melayu ini menguasai separuh kekuasaan Melayu, malah tidak hairan jika Mamak aka Melayu ini juga mencerap sebahagian kekayaan negara milik bumiputera tulin ke poket mereka atas lesen kuasa dan jawatan yang kian parah merebak dalam perwakilan UMNO sendiri.

Perjuangan Melayu tulin membanteras GENG Mamak aka Melayu ini semakin sukar tatkala promosi dan sokongan Melayu tulin memeranginya seakan lemah dan longlai memikul martabat ME 'LAYU' itu.




Tiada seorang pun kalangan Melayu menafikan kebobrakan spesis Mamak aka Melayu ini. Bahkan seolah terpukau dan turut mengiktiraf golongan ini sebagai golongan bangsawan kelas elit dalam masyarakat Melayu.

Jika ditanya pada mereka, maka akan melentinglah, akan terpacaklah keris kontot UMNO yang diabadikan dalam panji mereka sebagai pahlawan menepis dan menangkis dakwaan Ketuanan Melayu ini laksana penentang mereka seperti melanggar Yang diPertuan Agung lagaknya.

Akhirnya jadilah Melayu tulin seperti lembu yang dicucuk hidung...seperti lalang ditiup angin...inilah hakikat yg menjadi tabu dalam masyarakat Melayu tongong yang terikat dengan keindahan dunia. Jahil sejahilnya...

PAKDOE ALLAN

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code