Selasa, 2 April 2013

BUKTI BETAPA BANGANGNYA PAPAGOMO DAN PEMIMPIN UMNO YANG DIKENALINYA...


RUPANYA papagomo ini telah diupah oleh barisan pemimpin UMNO dengan bayaran yang sangat lumayan hingga sanggup menceraikan bininya demi tugas untuk selamatkan rakyat di Malaysia, semasa jadi polis dulu beliau makan rasuah sebab menjaga rakyat, tidak mahu rakyat dibawa ke mahkamah dan dibicarakan. Biar dia dihukum sekalipun namun demi rakyat dia rela masuk penjara.

Antara pemimpin yang melindungi papagomo terdapat di sini amat jelas sekali meski perjuangan yang dikatakan untuk selamatkan rakyat tapi jangan lupa papagomo juga berdepan dengan saman 100 juta kerana memfitnah. Mengapa ini berlaku?

Zaman ini fitnah liwat sedemikian rupa sudah tidak relevan, rakyat sudah didedahkan beberapa kali dengan peristiwa itu. Malangnya sejak pengakuan bapa Saiful Bukhari, tugas papagomo tidak berhenti setakat itu saja. Liwat yang melibatkan Nurul Izzah dan lapisan tertinggi pembangkang pula menjadi sasaran selain DS Anwar Ibrahim.

Perjumpaan papagomo dan Najib serta barisan pemimpin UMNO ada maksud tersendiri, papagomo ditugaskan untuk mengintip setiap perilaku DS Anwar Ibrahim. Inilah yang silapnya.

Dakwa papagomo beliau mempunyai ratusan video yang mengaitkan DSAI dengan jenayah seksual, tapi bila disiarkan tidak pula jelas dan terang, malah masih banyak kekurangan dan kepincangan yang boleh dipertikaikan. Rakyat yang menjadi penyokong tegar UMNO bulat-bulat terima. Bila penyokong PR cuba berhujah, mereka kata semua orang kenal siapa DSAI, bahkan mereka kata kepada penyokong PR bahawa mereka sudah tertipu dengan insan yang bernama Anwar Ibrahim. Akhirnya tertubuhlah pasukan yang dikenali sebagai TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim) konon jenama itu membawa maksud yang sangat anggun. Sebaliknya untuk mempersendakan mereka selayaknya TIBAI itu dilawan saja dengan CIBAI (Contohi Insan Bernama Anwar Ibrahim).

1. Berbalik kepada isu fitnah papagomo yang jelas menjadi satu kebodohan buat umat yang ingin diselamatkannya ialah kenapa berlaku intipan bervideo saja?

2. Mengapa tidak ditangkap saja DSAI ketika kejadian itu?

3. Mengapa video dapat tangkap, tapi orangnya pula tidak dapat ditangkap?

4. Bukankah bidang komunikasi dan link kepada pihak berkuasa pada masa ini begitu canggih?

5. Jika ada sebarang perlakuan sumbang mahram dan aktiviti songsang yang sebenar dilakukan oleh publik figure macam DSAI. Bukankah terlalu mudah untuk menangkapnya ketika peristiwa ini sedang berlangsung?

6. Sebaliknya hanya video saja yang berjaya dirakam, tapi orang yang menjadi buruan sejak sekian lama terlepas, mengapa demikian?

7. Apakah terdapat kelemahan dalam sistem penguatkuasaan pihak yang berkenaan?

8. Bahan lawak jenaka ini pula digalakkan untuk ditonton oleh rakyat demi selamatkan rakyat. Benarkah demikian?

9. Bukankah semuanya ini dapat dipertikaikan?

10. Akibat kebodohan pimpinan UMNO mengupah seorang detektif yang rasuah, maka sudah jelas kegagalannya. Mengapa rakyat mesti terima video yang disogok, sedangkan pelaku sebenar tidak ditangkap?

11. Perkara yang sangat memalukan ialah kenapa video dan dakwaan lucah sedemikian dibenarkan oleh kerajaan Malaysia? Jika bukan sebab politik semata-mata.

12. Pengakuan yang berlaku sebelah pihak (Saiful Bukhari) tanpa bukti yang sahih juga secara jelas tidak dapat membuktikan aktiviti itu setelah mahkamah membebaskan pertuduhan itu. Malangnya UMNO masih mengguna pakai kata-kata hakim diakhir pertuduhan yang mengatakan bahawa aktiviti itu mungkin berlaku tapi bukti tak cukup. Bukankah itu sekadar kenyataan untuk menjaga sentimen kepartian dan periuk nasinya semata-mata. Hakikatnya DSAI telah dibebaskan dengan memberi kebenaran yang masih menjadi kudis buat kumpulan Melayu (UMNO) yang konon Islam.

13. Mengapa dalam parti MCA, Chua Soi Lek yang nyata mengakui perbuatan sumbang mahramnya menjadi pilihan bagi UMNO, walaupun mereka itu kafir? Perbuatan seperti itu akan menjadi penanda aras bagi rakyat bawahan yang mengatakan pemimpin mereka juga kaki "kongkek". Mengapa UMNO masih bekerjasama dengan mereka? Bukankah ini juga adalah bertujuan politik semata-mata?


Kesimpulannya papagomo dan pimpinan UMNOI semakin bodoh dalam memaki, memfitnah dan mengaibkan pembangkang. Tanpa sedar setiap hari UMNO semakin kurang mendapat sambutan hingga Najib terpaksa ke Mekah untuk minta pertolongan Allah, agar memberinya ilham bila tarikh yang sesuai untuk PRU 13. Nak harapkan papagomo, siang-siang dah tergolek kena gomo.



PAKDOE ALLAN

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code