Rabu, 20 Jun 2012

MAT SEMBAB MONYOK MACAM SIAL BILA DICABAR ANWAR IBRAHIM...!!!

MAT Sembab ni hanya pandai tuduh orang, buang orang...itu saja kerjanya. Selain itu kerjanya melancap siang malam. Bila orang cabar dedah akaun peribadi tak berani. Bila ditanya:

"Woii Mat, semasa kau jadi TPM sekarang sudah berapa wang kerajaan kau balun?" Tak nak jawab. Diam, mati kutu...

"Semasa kau jadi Menteri Pendidikan, sudah berapa ramai kau buat aniaya pada guru, hinggakan mereka terpaksa diisytihar bankrap, rumahnya disita, anak-bini berpisah...berapa ramai telah kau aniaya mereka?" Kau tak dapat jawab. Kau telah merosakkan rakyat sendiri dengan begitu ramai menderita, kerana kau menjadi seorang TPM yang tidak berhati perut dan hanya tahu menghukum dan memfitnah orang saja kerja kau.

Kau ZALIM laa Mat Sembab, kau kata negara ini dipimpin oleh orang yang bertimbang rasa, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan...tapi itu semua kepala hotak kau la Mat. Kau telah musnahkan kehidupan manusia yang mencari rezeki. Kau telah rampas periuk nasi orang. Kau adalah satu-satunya manusia yang tidak bertanggungjawab dan kejam terhadap orang lain. Kau telah musnahkan sebuah rumah tangga yang bahagia. Kau makhluk perosak di Malaysia. Kau tak layak jadi pemimpin, kau macam binatang. Kau lebih zalim dari 'bapa syaitan'. Aku benci kamu, dan tidak menghalalkan segala perbuatan yang kamu dan kaum kerabat kamu lakukan. Kau adalah 'iblis' yang bertopengkan muka sembab...kau rampas segala-galanya tanpa sebab.

Kau hanya penting diri sendiri saja, rintihan rakyat kau tak dengar, rayuan rakyat kau tak hirau...kau dan ketua kau Najib Razak...adalah makhluk zalim dan jahat. Lebih 'haram' dari binatang yang Allah haramkan. Sesungguhnya aku tidak akan menghalalkan dunia akhirat akan perbuatan kau ini. Ingat, penderitaan anak-anak dan wanita yang kau lakukan kepada mereka hingga mereka terpaksa 'murtad' dan kembali ke agama asal adalah akibat perbuatan kau dan konco-konco kau yang zalim dan tidak berperikemanusiaan. Aku akan sumpah kau menjadi lembu saja. Kau sungguh zalim...zalim aku tidak akan halalkan setitik dari peluh ku selama ini. Kau akan mendapat balasan yang setimpal dengan kezaliman dan perangai buruk yang kau lakukan kepada rakyat seperti aku. Kau kaki kencing...kaki berak dalam perigi orang kampung...sehingga satu kampung tak boleh mandi kerana najis yang kau buang dalam telaga tersebut.

Kau hanya tahu kenyangkan perut kau sendiri, tapi orang yang menderita dan sakit kau tak hirau, orang yang susah kau tak jaga. Bahkan kau tabur najis dalam periuk nasinya. Apa jenis manusia kau ini...ZALIM!!!

KUALA LUMPUR 20 Jun: Wakil-wakil rakyat Umno hanya berani membuat fitnah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui media dan ‘serang hendap’ tetapi menikus apabila dicabar secara berhadapan oleh Ketua Pembangkang itu di Parlimen.

Ketika membahas Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan sebentar tadi, beliau diganggu oleh suara-suara dari beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional dengan jeritan “RM3 bilion, RM3 bilion!”

Anwar lantas memaklumkan Speaker untuk memberi laluan dan mencabar Ahli Parlimen BN itu membangkitkan isu RM3 bilion itu supaya beliau dapat menjawab di Parlimen.

“Sila-sila…Sila bangun Yang Berhormat. Bangkitkan isu ini. Saya cabar kepada Yang Berhormat semua,” cabar Anwar.

Tetapi setelah dua kali diulang, tiada seorang pun berani bangun atau menyahut cabaran tersebut.

Anwar selanjutnya menjelaskan bahawa SPRM sendiri pada tahun 2009 (ketika itu BPR) menyatakan tuduhan itu tidak berasas berdasarkan pengakuan bersumpah bekas pengarah siasatan badan itu, Abdul Razak Idrus.

Akuan bersumpah itu dibuat setelah sepasukan pengawai BPR ke Singapura dan United Kingdom untuk menyiasat dakwaan tersebut.

Sebelum itu, Tan Sri Muhyiddin Yassin juga bising mencabar Anwar mendedahkan akaun mengenai isu RM3 bilion tetapi membisu apabila Anwar mencabar Timbalan Perdana Menteri itu supaya sama-sama mendedah akaun.

Parlimen sekarang sedang membahas peruntukan tambahan RM13 bilion yang dipinta oleh pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dari jumlah itu RM360 juta diperuntukan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang terpalit dengan penipuan daftar pemilih.

Anwar juga mengkritik pentadbiran Najib yang tidak cekap merancang dan mengendali ekonomi apabila unjuran defisit fiskal meningkat kepada 6.2 peratus berbanding 4.7 peratus semasa pembentangan belanjawan Oktober lepas.

PAKDOE ALLAN

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code