Sabtu, 16 Julai 2011

ITIK UMNO KATA QUEEN ELIZABETH SOKONG BERSIH...KRAHH KRAAHH APPLE LERR!!!

Tengok apa itik panggang Umno kata....krahh krahhhh krahhh...bongok!!!
Pakai bukan sebarang pakai woiii..Queen Elizabeth bukan main targhuh jer nak pakai apa, dia ada penasihat dia, dia tahu apa terjadi dipersekitarannya. Dia ada security dia yang bertanggungjawab woiihh...bukan macam security kat Malaysia nih yang suka kebas duit tokeh sendiri..



Apa yang dipakai itu sebenarnya bukanlah satu kebetulan. Tapi itulah hakikat sebuah sindiran kalau orang Melayu yang peka dengan bahasa isyarat tu paham-paham sajalah. Budaya British jauh lebih moden, untuk rakyat menyampaikan sesuatu maklumat tak perlu dihalang guna kekejaman seperti kat Malaysia ni...sana bebas dan toleran, media juga bebas tak payah ada sekatan.

Kalau tak faham lagi sindiran yang agak pedas dan munasabah itu tak tahulah betapa bengap dan bongoknya Najib and the Geng. Kalau dia tak peka dengan isu yang melanda Malaysia mengapa tidak dipakai saja baju kaler lain, sedangkan banyak lagi kaler-kaler yang baginda ratu suka. Inilah menunjukkan negara yang benar-benar bertamadun dan menjaga adat. Baginda ratu tahu bahawa adanya pendemo-pendemo yang berkeliaran di luar sana yang turut sama memakai baju dan sepanduk berwarna kuning. Sudah pasti dia tak akan memakai baju berwarna kuning jika baginda juga bukan sebahagian dari angkatan Bersih 2.0...krahhh krahhh krahhhh....!!!

Takkan nak pakai baju yang memberi lambang jelas 'Bersih' seperti di bawah ni baru nak faham kottt....dokonhh benar kalu sekie tuhhh....krahhh krahhh krahhh apple  lerrr!!!

Hang pikiaq ler sendiri...woii sedara....!!!

Kalo setakat isu baju ini dah difahami dan disedari dari awal lagi baguslah tapi ini tak cukup lagi sebab terlalu bebal. Akhirnya untuk kesekian kalinya  minuman yang diberi juga berwarna kuning, pada hal apa salahnya kalo diberi minum beer saja, (itukan satu kegemaran puak-puak Umno ni) atau paling padan pun teh 'o' beng ker. Baiklah jugak. Ini diberi pula air yang kalernya juga 'kuning'....krahhh krahhh krahhh...!!! Sekali lagi tersungkur dan seolah dibedil kat dahi...!!! Tapi ditaramnyer jugak lah sebab haus melalak seharian memperbetulkan soalan-soalan wartawan yang bertanyakan fasal tindak-tanduk polis ke atas orang awam. Apa boleh buat...!!! Kuning  pun Kuninglahhh .......!!! Tibai saja....!!! Krahh krahhh krahhh apple lerrr!!!

Beer lagi sedap ...ini kuning, kuning, kuning alamak!!!.....kena lagi aku...tiung-tiuungg tiuuung....!!!!

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code