Selasa, 17 Mei 2011

KESILAPAN ANWAR IBRAHIM

KUALA LUMPUR: Anwar Ibrahim telah disahkan akan dipanggil untuk membela diri bagi dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan meliwat Saiful Bukhari Azlan, dulu dituduh meliwat Azizan dan terkini membontoti Cina Paria dalam klip video terbarunya. Tiga siri jelajah seksual ini begitu hebat dicanang oleh kedua-dua belah parti PKR dan UMNO yang mana kedua-duanya cuba berpegang pada kepercayaan dan pendirian masing-masing.



Bagi PKR konsep membela pucuk pimpinan mereka memang betul dan tepat untuk mempertahankan legasi dan pemimpin mereka, memang benar bagi mereka dan masyarakat seluruhnya yang dipalit dengan isu kotor dan tidak masuk akal, terutama bagi umat manusia yang beragama Islam. Sebaliknya bagi yang bukan Islam perkara ini amat mudah dan tida perlu diperbesarkan, kerana bagi mereka perbuatan seperti itu HALAL dan remeh sahaja.

Jika direnung dan di amati, apakah sebenarnya di sebalik semua ini, dari sudut perspektif penyokong Anwar mereka mesti beranggapan unsur penganiayaan dan  konspirasi politik untuk menjatuhkan Anwar wujud. Ini juga nampak wajar dipertimbangkan kebenarannya kerana berdasarkan kepada sistem penghakiman sudah jelas dan nyata sekali BERAT SEBELAH. Inilah keadaan yang terjadi bagi sebelah pihak penyokong Anwar Ibrahim.

Jika ditilik dan diamati bagi diri Anwar Ibrahim sendiri: Apakah ini merupakan satu takdir yang telah Allah turunkan kepadanya, atau apakah ini sebagai suatu bala atau musibah akibat perbuatannya sendiri. Namun jika Allah menguji Anwar Ibrahim sebagai hambanya yang setia dan taat menuruti apa yang di fardhukan kepadanya. Anwar mesti kena redha...Apakah yang difikirkan oleh Anwar sendiri dalam benaknya pun para penyokongnya tidak tahu. Lintasan dan pemikiran Anwar Ibrahim dalam hati kecilnya tak siapa yang tahu..termasuk Wan Azizah sendiri. Segala yang berlaku ke atas diri Anwar mungkin ada HIKMAH di sebaliknya. Apakah itu juga merupakan satu pengajaran...tak siapa tahu sebenarnya...lihatlah track record sendiri. Periksalah kelakuan sendiri apakah yang berlaku merupakan bala Allah atau perbuatan makhluk. Kedua-duanya sebenarnya ada makna yang jauh tersirat di sudut hati sanubari Anwar sendiri. Hanya Allah dan Anwar yang tahu apa sebenarnya yang terjadi.

Jika dilihat dalam konteks pemikiran orang-orang UMNO dan penyokongnya pula jauh berbeza dengan semua ini. Mereka mengatakan yang Anwar Ibrahim mempunyai perangai dan perbuatan yang amat menjelekkan dan menjengkelkan, terutama dari segi seksual. Mengapa UMNO mencari jalan ke arah ini untuk menjatuhkan Anwar? Apa ini satu kelemahan Anwar Ibrahim dalam sejarah kehidupannya? Tidak adakah cara yang lebih munasabah? Seharusnya ini juga menjadi satu persoalan yang tidak terjawab mengapa wujudnya dalil-dalil seksualiti ini ditujukan kepada Anwar. Sejak zaman persekolahan sehingga menjadi TPM, mereka semua tahu kelemahan ini. Lantaran itu kesempatan yang diambil untuk menjatuhkan Anwar digunakan sebaiknya oleh UMNO sebagai satu peluang keemasan, terutamanya ketika melihat Anwar menjadi satu ancaman kepada legasi Mahathir pada masa itu.


Azizan yang bukan macho pun dibontoti...betulkahkahkahkah!!!


Bagi UMNO yang berada di pihak yang menang dan berkuasa, sudah tentu akan cuba menghancurkan musuh-musuh politiknya dalam pelbagai cara yang bermatlamatkan kejayaan. Tak kiralah sama ada fakta yang nyata atau direka. Motifnya menang. Jika semasa dalam UMNO dulu,  Anwar di agung-agungkan sebagai pemimpin yang disegani, sebagai orang nombor dua Malaysia. Kini Anwar Ibrahim telah dicampak dan dilemparkan dalam lubang najis, malah dianggap sebagai pengkhianat  dan musuh politik nombor satu Malaysia. 1 Malaysia musuh Anwar.


lihatlah wajah-wajah tegar mangsa liwat yang menjatuhkan Anwar Ibrahim...




Terbaru, Cina paria
Sebenarnya terdapat banyak juga keraguan yang ditimbulkan oleh pihak UMNO....biasalah tu...MUSUH...




Jika tidak membalas hujah-hujah ini dengan begitu teliti oleh Anwar sendiri...dan hanya mengharapkan penyokong tegar bermati-matian mempertahankan dengan penafian dan konspirasi umno....payah....payah juga sebenarnya...


Mengapa Anwar ditelanjangi dengan begitu teruk, mesti ada sesuatu yang menjadi isu dan tulang belakangnya, mesti ada silapnya. Tapi di mana?


Menurut satu kajian rambang yang dijalankan dan tinjauan (tidak semestinya betul) yang dilakukan oleh penulis (Pakdoe) di kedai-kedai kopi di seluruh Malaysia... rata-rata mengatakan terdapat beberapa kesilapan yang TIDAK PATUT DILAKUKAN OLEH ANWAR IBRAHIM ANTARANYA:

1. TIDAK MEMBALAS BALIK SUMPAH YANG DILAKUKAN OLEH PROKSI-PROKSI UMNO...

2. MENGAMBIL PEKERJA LELAKI YANG SEMUANYA BERMUKA 'GAY', WAJAH GILAKAN JANTAN.

3. BERKAWAN DENGAN KAWAN YANG TERANG-TERANGAN JENIS MAKAN KAWAN, KAWAN YANG HANYA MENGHARAPKAN KEPENTINGAN PERIBADI DAN MENGHARAPKAN SESUATU....CONTOH ESKAY, EZAM, DAN RAMAI LAGI.

4. SEMASA DALAM UMNO ANWAR SERING MENIMBULKAN ISU-ISU KONTROVERSI SEPERTI ISU PINJAMAN IMF DAN CARPET MERAH.

5. ANWAR SEORANG YANG TERLALU BERCITA-CITA TINGGI....(mungkin belum tiba masanya - Allah belum mengizinkannya)

Inilah antara kesilapan-kesilapan Anwar yang mungkin tidak disengajakan, namun kesilapan ini sebenarnya telah menjadi amat berat dan menyiksakan.

Apakan daya, melangkaui sirah, lurah, lumrah dan sumpah tidak mampu kita lakukan dek kudrat dan iradat Ilahi serta takdirNya sungguh tidak terduga. Bersabarlah dalam menempuh dugaan ini.

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code