Khamis, 28 Mac 2013

TUHAN HINDU LEMAS AIR - ZULKIFLI NORDIN HINA AGAMA HINDU



PETALING JAYA: Ahli Parlimen Bebas Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Noordin menghina dewa-dewa Hindu dalam minit 5:34 video klip boleh didapati di laman rangkaian sosial, Facebook.

Zulkifli mempersoalkan konsep Tuhan dan kesucian Hindu dalam satu rakaman dalam ceramahnya.

Beliau mengimbas kembali perbualannya dengan seorang peniaga dewa Hindu di kawasan Masjid India di Kuala Lumpur yang perniagaan telah dilanda banjir.

Beliau kemudian menceritakan bagaimana seorang peniaga India yang menjual kalungan dan dewa-dewa Hindu di kawasan Masjid India sambil ketawa apabila dia bertanya kepada peniaga kenapa dewa Hindu tidak melindungi kedai.

"Saya bertanya, Tuhan dilanda banjir dan dia berkata 'ya'." Katanya.

Zulkifli kemudian berkata Allah sepatutnya tidak dilanda banjir.

"Mengapa tidak anda letakkan tuhan-tuhan di depan kedai anda untuk menghentikan banjir daripada memasuki kedai anda dan mengalihkan ia ke kedai-kedai Muslim?

"Mengapa tidak anda berbuat demikian kerana Allah adalah rasa untuk melindungi kita? (Tuhan) tidak dapat menghentikan air? Dan peniaga memberitahu saya, 'abang, itu batu'.

"Tuhan-tuhan terpaksa dijual murah. Hindu membeli dewa murah, "katanya.

Zulkifli mendakwa bahawa apabila dia bertanya mengapa mereka membeli dewa dengan taring yang patah, pembeli berkata mereka plaster ia.

Apabila Zulkifli menegaskanmengapa berdoa kepada Tuhan yang tidak boleh melindungi, dia diberitahu bahawa ada Allah yang lebih besar daripada dewa-dewa.

Zulkifli kemudian berkata bahawa Hindu berdoa kepada dewa-dewa dan bukan kepada "Tuhan yang lebih besar " kerana manusia tidak dianggap suci, maka keperluan untuk berdoa kepada dewa adalah sesuatu yang mesti.

P/S: Selaku seorang pemimpin, tidak sepatutnya Zulkifli Nordin menceritakan diskriminasi ini kerana ia boleh menimbulkan api kebencian dan kemarahan orang hindu terhadap Islam.

PAKDOE ALLAN

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code