Sabtu, 12 Januari 2013

NAJIB DAN UMNO DICABAR BUAT PERHIMPUNAN SEHEBAT ATAU LEBIH HEBAT DARI HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT....


DIAM tak linang UMNO-BN yang diketuai DS Najib sakit kepala nyut...nyut lalu mula menghantuk kepalanya di tiang lampu jalan kerana sangat teruja dengan ketinggian semangat dan kesungguhan para penyokong PAKATAN dalam menghadiri apa yang dikatakan kebangkitan rakyat yang sebenar.

Manakala UMNO pula, jika tak dipenuhi dengan aktiviti haram masakan dapat banyak sambutan, jika tak diberikan jamuan dengan menumbangkan seekor 2 lembu...pendek kata tinggal kerusilah jawabnya majlis itu. Apa lagi jika tidak diserikan dengan nyanyian dan tarian K-Pop, adakah majlis itu penuh dengan lautan manusia?

Apatah lagi jika tidak diberikan pula bas percuma, tambang pengangkutan, menyediakan hotel untuk tempat mengentot, tak mahu diaorang pergi.



Jauh bezanya dengan perhimpunan anjuran pembangkang yang dipenuhi dengan ceramah agama dan pengisian agama yang lebih baik. Nilailah sendiri mana yang lebih baik selaku seorang Islam????



Meskipun pandangan profesional para bijak pandai UMNO mengatakan bahawa perhimpunan dalam kamus demokrasi UMNO adalah sesuatu yang boleh menjejaskan ekonomi negara. Hakikatnya itu adalah dakwaan politik semata-mata. Buktinya pada hari ini, tiada sedikitpun insiden yang boleh membawa kemalangan dan kesengsaraan baik kepada penduduk sekitar dan paling teruk ialah membawa kerugian harta benda dan kerugian akibat perniagaan yang tidak laku kerana orang terlalu ramai. Inilah bijak pandai UMNO dan Menteri UMNO sibuk bercakap.

Jika tiada provokasi dari pihak kerajaan dan UMNO terutamanya, semuanya dapat berjalan dengan lancar sekali. Tiada lagi kereta polis yang diterbalikkan dan tiada lagi peserta perhimpunan yang mati terhidu gas beracun atau menurut dakwaan polis ianya kes kematian mengejut. Jelas menunjukkan segala wayang yang dimainkan UMNO selama ini adalah lakonannya sahaja. Lempar batu sembunyi tangan. Alasannya KESELAMATAN NEGARA DARI RAKYATNYA SENDIRI.

Logikkah pada fikiran kita, anak kita sendiri dilarang meninjau di dalam rumahnya sendiri. Mak bapa besarkan anaknya tanpa membenarkan sekalipun anaknya menjejakkan kaki ke bilik tidur ibu bapa mereka. DILARANG KERAS....kah kah kah APA YANG KERAS?

Sepatutnya anak-anak kita sendiri, bukan anak tiri atau sebagainya, mesti ada kebebasan untuk meninjau keadaan rumah sendiri, bukan menyekat. Jika sekat, akibatnya anak lari dari rumah atau bakar rumah terus. UMNO harus bijak mendidik rakyat, sebagai sebuah kerajaan yang adil dan telus, bukan sebaliknya rakyat yang kena mendidik kerajaan. Ini sudah terbalik. Gaji dan elaun, bahkan pencen sebagai pemimpin depa sapu, tapi yang tadbir dan betulkan mereka ialah rakyat....Baik biar rakyat jadi pentadbir dan kamu semua pemimpin UMNO rehat saja di rumah. Tidur. Tidur TERUS lagi baik.

UMNO tidak mampu menganjurkan perhimpunan mega seperti ini jika tidak menghabiskan belanja yang besar. Rakyat yang datang dengan hati yang ikhlas tidak sama dengan rakyat yang datang kerana mengharapkan habuan dan sesuap nasi. Tidak sama sekali.

PAKDOE ALLAN

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code