Isnin, 28 Januari 2013

5 BUKTI KEZALIMAN KERAJAAN SELANGOR TERHADAP MAKHLUK DI SELURUH TANAH SELANGOR...MEMANG ZALIM!!!

SHAH ALAM, kerajaan Selangor pimpinan TS Khalid Ibrahim gagal menangani beberapa isu hangat. Kegagalan itu telah diterjemahkan sebagai satu bentuk 'kezaliman'. Sekali gus telah mencetuskan polemik politik yang maha dasyat. Amat wajar jika ianya dibela. Antara bukti kezaliman kerajaan Selangor ialah:

1. ISU AIR

Sebelum ini kerajaan Selangor pimpinan TS Khalid telah dituntut untuk melunaskan bil air bagi seluruh rakyat termasuk Mat Bangla, Boyan dan keturunan Kunta-Kinte yang tinggal di Selangor. Isu air yang berlarutan adalah akibat bil yang setiap hari meningkat. Mana boleh tahan sesiapapun tak boleh tahan dengan air yang sangat mahal dan payah untuk diperolehi. Sudah 100 orang mati kehausan. 300 orang pula telah dihalau dari rumah mereka kerana gagal membayar bil air. Ini sangat zalim. Sehingga kini ramai penduduknya hanya mandi 3 kali dalam tempoh 5 tahun kerana airnya yang selalu tidak ada. Ini amat teruk.

2. BANTUAN PRASEKOLAH

Selepas isu air, muncul pula segerombol geng budak sekolah. Semua budak tadika dan prasekolah turut sama membuat tuntutan agar mereka diberi pampasan yang setimpal dengan kerugian yang mereka alami akibat janji manifesto tersebut, dianggarkan sejuta budak prasekolah di Selangor mengalami kembung-kembung dan cirit-birit kerana tidak dapat bantuan kerajaan negeri Selangor. Kudis buta dan penyakit gila babi juga dihidapi oleh mereka. Oleh itu memang wajar jika kerajaan Selangor beri pampasan kepada mereka. Penyakit kronik yang mereka alami adalah penyakit 'sewel' dan 'hilang ingatan'. Akibatnya ramai budak prasekolah hilang dan lupa mencari jalan pulang. Sesat. Ini adalah disebabkan oleh bantuan kerajaan negeri Selangor yang tidak menunaikan janji mereka. Kasihan mereka. Ini sangat dasyat dan zalim.

3. BANTUAN IBU TUNGGAL/JANDA

Selepas adegan geng budak penyakit gila babi dan sewel membuat tuntutan kepada kerajaan negeri Selangor, maka muncul pula geng janda sundal yang 'buruk jubur' kerana terlalu lapar dan dahaga. Mereka ini kegersangan kerana rindukan bantuan kerajaan negeri Selangor. Pundek kata jika tidak dapat bantuan dari abang Khalid Ibrahim mereka AKAN 'MEROYAN'. Mereka akan bertindak mencukur seluruh bulu yang ada pada badan mereka sebagai tanda protes. Jika tidak, seluruh badan mereka akan dijangkiti penyakit 'gatal' yang tidak terhingga. Perbuatan (cukur bulu) mereka itu adalah untuk menyampaikan mesej yang jelas kepada kerajaan negeri Selangor sebagai tindakan 'harakiri' atau 'seppuku'.

Bahkan dikatakan sudah 345 orang janda beranak tujuh hingga sepuluh mengalami penyakit 'luruh bulu'. Tanpa bantuan itu mereka akan mati terkangkang tanpa seurat benang kerana tidak mampu lagi membeli pakaian. Jadi perbuatan mereka ini amat wajar dipertimbangkan kerajaan negeri Selangor. Amat tidak patut kerajaan Selangor berbuat demikian. Bertindak sezalim ini. Ini bukti yang amat jelas. Memang patut jika kerajaan Selangor ini disaman.

4. ISU WARGA TUA

Hari ini seramai 23,412 orang warga tua yang masih berumur panjang menuntut agar diberi pampasan sejajar dengan perjanjian dalam manifesto kerajaan negeri Selangor. Geng rambut gugur, kepala botak, gigi rongak dan perut buncit ini telah dizalimi dengan teruk oleh kerajaan Selangor, mereka hari ini telah melakukan 'ibadah puasa malam' kerana tidak mampu beli makanan. Mereka brpuasa di waktu malam ketika tidur. Amalan ini telah menjadi darah daging mereka kerana fatwa ulama terkenal tanah air seorang mufti telah bersabda dengan mengatakan amatlah berbaloi untuk puasa waktu tidur kerana jika ada orang yang makan waktu tidur itu adalah orang yang dari kumpulan syaitan. Warga tua ini menuntut agar diberi perhatian yang sewajarnya. Penyakit polio, kencing masam dan sembelit mereka semakin menjadi-jadi kebelakangan ini kerana bantuan dari kerajaan negeri Selangor yang diidamkan tidak diperolehi. Mereka kempunan. Ini sangat zalim dan tidak adil, kerana mereka hendak padam tak lama lagi...takut nanti kerajaan pusat ditadbir oleh PAKATAN RAKYAT tak sempat lagi mereka nak kecapi. Kesian mereka. Ini zalim namanya.

5. ISU MAKHLUK DI SELANGOR

'ESOK' ANJING BURUK KEPALA DAN KUCING KURAP AKAN SAMAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR KERANA TIDAK TUNAIKAN JANJI MENJAGA KEBAJIKAN MEREKA...

Tanner

Sekumpulan anjing buruk kepala dan geng kucing kurap akan membuat demonstrasi jalanan dan tuntutan anjuran KELAB UMNO SELANGOR bagi menuntut pembelaan dari kerajaan Selangor yang dipimpin oleh TS Khalid Ibrahim. Mereka akan menuntut sejumlah wang untuk shopping pakaian dan makanan di Midvalley, kos tanggungan perubatan dan kerugian am sejak tahun 2008. Sebelum ini kerajaan PAKATAN RAKYAT telah memasukkan perjanjian ini dalam manifesto pilihan raya. Bahawa semua haiwan termasuk semut, lipas, lalat dan tikus serta seangkatan dengannya akan dipelihara dengan sebaik oleh kerajaan negeri Selangor. Sebaliknya semua itu tidak termakbul. Ini sangat zalim. Jadi mereka berhak menuntut dan menyaman kerajaan negeri yang gagal berbuat demikian.

Kesimpulannya amat mudah, kerajaan negeri Selangor harus peka dengan situasi yang mendesak ini. HARAP MAKLUM...

PAKDOE ALLAN

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code