Khamis, 27 September 2012

BENARKAH NAJIB MERAYU AGAR GHANI PATAIL TIDAK DIDAKWA?

SETELAH meneliti portal ini maka dengan jelas andai dakwaan ini benar maka terbukti bahawa Najib cuba untuk melindungi Ghani Patail, tapi apakah motifnya?

Difahamkan setelah membebaskan bekas pegawai tinggi polis membabitkan kes rasuah, maka pegawaipolis ini memanggil pegawai tersebut dan "merayu" agar jangan diusik Ghani Patail sebelum pilihan raya berlangsung. Tindakan ini sekali gus telah mencerminkan bahawa dalam masa kritikal ini, sekiranya AG didakwa maka sudah tentu akan melibatkan reputasi Najib lebih merosot.

Portal yang ditulis oleh MSO ini nak kata terkejut ada, tapi kalau rasa hairan tidak sebab Ghani Patail juga telah terlibat dengan berbagai skandal sebelum ini, cuma untuk membuktikannya mungkin tidak dapat dibuat dengan media sahaja tapi mesti melalui proses mahkamah. Inilah yang wajar.

Najib Rayu Agar Jangan Saman AG dan Bekas IGP?
oleh: MSO

Malam kelmarin sekali lagi saya berjumpa dengan seorang wakil rakyat ini. Beliau menceritakan sesuatu agak sulit yang boleh menjadi bahan atau isu politik yang berlengas. Kes ini ada kena mengena dengan bekas Pegawai Tinggi Polis yang dihadapkan mahkamah kemudian dilepaskan.

Pegawai polis itu bercadang untuk menyaman Peguam Negara dan bekas Ketua Polis Negara untuk membela penganiayaan ke atas dirinya. Katanya Najib telah memanggil bekas pegawai tinggi ini dan merayu agar pegawai tinggi itu tidak mengambil tindakan waktu ini.

Najib, katanya tidak menghalang tetapi biarlah selepas pilihan raya? Kita faham kenapa selepas pilihan raya. Tetapi apakah keperluan pegawai polis itu untuk akur dengan kehendak dan rayuan Najib. Apakah benafit yang beliau perolehi? Dan tidakkah bila memenuhi rayuan Najib itu ia dianggap membantu Najib?

Bukankah dengan melengakan tindakan itu satu persubahatan besar melindung orang yang kita rasakan melakukan jenayah? Hendaknya cerita wakil rakyat itu benar dan dia akan persampaikan apa yang saya pertikaikan ini.

Kalau kita sudah nekad untuk apa kita berundur lagi, teruskan. Rakyat sendiri menanti tindakan-tindakan berani ke atas orang yang juga berani.

PAKDOE ALLAN

0 comments:

Next Previous Home
hostgator coupon code